Resultatet af konkurrence 3 (2023) “Mad/Bagværk”

Billederne blev afleveret digitalt her på hjemmesiden. Dommer var Allan Rasmussen og Marianne D. Berthelsen fra Ringsted Fotoklub

Resultatet denne gang blev……..

Inge Marie Skovager besatte førstepladsen med billedet “Løg”.

Billedet fik kommentarerne:

Tema: Ok, mad … kunne dog også være ingredienser til mad. Motiv: smukt valgt og opsat komposition af løg i forskellige former, farver og skæringer. Komposition: rent og enkelt, løgene er placeret i for- og mellemgrund og baggrunden er valgt sort, så farverne står tydeligt og smukt. Billedet fremstår skarpt på væsentlige niveauer. Men man bliver ikke lækkersulten af at se på det. Der kunne måske være lidt mere til fantasien.
Alt i alt et billede en af dommerne gerne ville hænge på væggen 😉

Inge Marie Skovager besatte også andenpladsen med dette billede med titlen “Skolemadpakke anno 1967”

Billedet fik denne kommentar.

Tema ok, Mad. Motiv: madpakke med 3 viste madder (og en spist? 😉). Dertil skoletaske og mælkeflaske. Komposition: Mælkeflasken er placeret lidt forskudt fra centrum med madpakken pakket ud og klar til at spise. Den gamle mappe og mælkeflaske understøtter tidsånden. Beskæringen er god, da det væsentlige får fokus og fylder i forgrunden og midten, og det er ok skarpt, hvor det skal være. (selvom den største skarphed ligger på mappens højre lås). Persillen (som vi ikke tror, vi havde med i 1967) står fint som kontrast til de røde pølsemadder. Æggemad og mælk fanger øjet som det lyse

Minsandten om ikke Inge Marie Skovager også tog sig af 3. pladsen med billedet “Spegepølsemad”, som fik disse kommentarer med på vejen.

Tema ok: Mad. Motiv og komposition: fin smurt spegepølsemad på fad med ingredienser. Tomaten har en lidt ”forkert” rød farve i forhold til spegepølsen 😉. Vi spekulerer på, hvorfor man har valgt at skære toppen af grønkålen, når man alligevel også har beskåret skaft og side af smørebrættet? Er der en grund til folden i dugen? Og så undrer vi os over, at løgringene ikke er så skarpe, mens billedet i centrum er skarpt.

Alle de deltagende billeder, med point og kommentarer fra Ringsted Fotoklub, kan ses herunder.

No entries found
Photo contest ist over