Aflevering til konkurrence “Natur”

Indlæser kort...

Dato/klokkeslæt
Dato(r) - 23/03/2016

Lokation
Klublokalerne

Download event iCal

Guldsmed

Så er det igen tid til en lille klub konkurrence. Denne gang er emnet Natur. Kom frisk 🙂 🙂

Formand John A. Olsen har lavet en definition af begrebet natur hvis der er nogen der er i tvivl om hvad natur er.

Begrebet ‘natur’ bruges bredt lige fra universet til den subatomare partikel. Naturen omfatter alt, som er dyr, planter, svampe, bakterier eller mineralske genstande; alle naturlige ressourcer og hændelser (hvirvelvinde, tornadoer, jordskælv, laviner og oversvømmelser). Den omfatter også levende væseners adfærd, og de processer, som er forbundet med døde genstande.

Ofte bruges natur med henvisning alene til den biologiske verden; levende mekanismer. Andre gange bruges begrebet også om den fysiske verden med vejrfænomener, vulkanudbrud, og planeters kredsløb i solsystemerne.

Ordet “natur” kommer af det latinske ord “natura”, hvilket i oldtiden bogstaveligt betød “fødsel”. Natura var en latinsk oversættelse af det græske ord physis (φύσις), der oprindeligt henviste til de egenskaber, som planter, dyr og andre funktioner i verden udvikler af sig selv.

Husk vores konkurrenceregler. Læs dem her

Kære besøgende
Hvis du kunne tænke dig at høre lidt mere om Kalundborg Fotoklub, så meld dig som gæst til en af vores hyggelige klubaftener. Send Besked