Efterårsudstilling, fernisering i den gamle ur-butik ved Kvickly

Foto: Leif Vagtholm

Kalundborg Fotoklub og Slagelse Fotoklub havde mandag fernisering i den gl. ur-butik ved Kvickly.

Udstillingen er kommet istand ved henvendelse til Kvickly fra Kalundborg Fotoklubs bestyrelse. Da der var stor velvillighed fra Kvickly side, blev det bestemt, at lave en fotoudstilling i uge 42 (skolernes efterårsferie).

Der deltager 8 udstillere fra Kalundborg Fotoklub og 5 fra Slagelse Fotoklub,

Formanden for Kultur- Fritidsudvalget Ole Glahn, der var glad for, at kunne komme åbne udstillingen. I sin tale kom han bl.a. ind på udstillingens store bredde, Kalundborg Fotoklubs samarbejde med Slagelse Fotoklub og Kvickly, der som nævnt har stillet lokalet til rådighed. Især nævnte han, at der nu tildags bliver taget mange billeder, men hvor kun et fåtal kan betegnes fotokunst.

Ole Glahn har selv taget mange billeder i tidens løb, men ikke på jeres niveau, sagde han.

Formand for fotoklubben John Olsen takkede herefter Ole Glahn for hans interesse for udstillingen og kvitterede med en lille erkendtlighed.

Foto: Leif Vagtholm

Det var en velbesøgt fernisering med mange interesserede og megen fotosnak med udstillerne. Ligeledes lagde Brugsforenings direktør Keld Haapanen og varehuschefen Kirsti Thygesen vejen forbi.

Udstillingen vil være åben daglig fra 10:00 – 17:00, hvor der vil være medlemmer fra fotoklubberne tilstede. Her kan man stille spørgsmål og få lidt fotosnak.

Der udstilles et varieret udsnit af medlemmernes billeder, der omfatter alt fra makrofoto tæt på til landskaber og portrætter. Men kom og se det med egne øjne.

Ferniseringen er nævnt i Nordvestnyt samt på TV-kalundborg.dk

Klubbilleder fra Ferniseringen