Kalundborg Fotoklub 60 års jubilæum 2014

_DSC2727Kalundborg kan i år fejre 60 års jubilæum, det blev fejret med et Jubi-hygge møde onsdag d. 05.-03.-2014.

Formand John Olsen bød de fremmødte hjertelig velkommen til denne mærkedag. I dagens anledning bød klubben på et stykke smørrebrød og lidt drikkevarer, dette til stor glæde for de fremmødte medlemmer. I jubilæumsåret afholdes der flere udstillinger. Den første løb af stabelen d.25. & 26. januar ved Galleri Kalundborg Lyngs store udstilling i Rynkevangshallen. En udstilling der tiltrak en masse beskuere.

I hele august måned har vi udstilling på Kalundborg Bibliotek. Endelig udstiller vi i den Gamle Biograf i Gørlev i hele september måned. Sluttelig arbejder vi med at lave jubilæumsudstilling i juli måned. Tid og sted er endnu ikke fastlagt.

Vi holder møde hver onsdag aften kl. 19:00 – ca. 22:00, hvor fotointeresserede er meget velkomne og kan møde ligesindede til snak og diskussion. Der er altid en eller anden der ved noget.

Der er ikke udstyret der er afgørende, idet der godt kan laves pletskud med et Point and Shoot kamera. Det er interessen for fotografi og interessen for at tage og lave billeder der tæller, samt lade kreativiteten få frit spil.

Der afholdes hen over året konkurrencer med faste emner, her kan kreativiteten og fantasien få frit løb.

_DSC2734På et af billederne bliver klubbens scrapbog nøje studeret. Den stammer fra klubbens start i 1954.

En hyggelig aften der var jubilæet værdigt. Sædvanen tro gik snakken lystigt, som selvfølgelig gik over i fotosnak. Det er jo en fotoklub!

For eventuelt interesserede afholdes møderne i Aktivitetscenter Munkesøen, Esbern Snaresvej 55, Kalundborg. Her bor vi.

Jubilæet omtales på tv-kalundborg.dk