Lidt om bedømmelse af konkurrence billeder

Indlæser kort...

Dato/klokkeslæt
Dato(r) - 23/11/2022

Lokation
Klublokalerne

Kategori

Download event iCal

Vores gæst i aften er Jens Jakobsson, han er medlem i Negativ i Roskilde.
Jens har været på dommer kursus, han vil bygge indlægget op omkring en fiktiv bedømmelse af nogle konkurrence billeder fra en klub som han tidligere har besøgt. Jens har selv deltaget i mange konkurrencer og har flere titler, det vil vi også høre lidt om.

Om sig selv siger Jens:

“Jeg er en prisvindende dansk billedkunstfotograf med en passion for natur og dyreliv.
Min ambition er at skabe arbejde, der udtrykker naturens skønhed. Det gør jeg ved at fange lyset, som er kilden til alt liv, og måden det former naturlige former på.
Jeg er især fascineret af nordiske landskaber. Jeg elsker de stille stunder midt i vildmarken, og jeg går meget op i ikke at forstyrre naturen og dyrene. Denne proces kræver meget tålmodighed. Jeg sidder, til tider i timevis, for at fange det rigtige øjeblik med det rigtige lys.
Jeg redigerer mine billeder med hensyn til lyset og det, jeg oplevede på stedet, fordi kameraet altid er et filter til virkeligheden.
Jeg tager billeder med lang eksponering, der fanger elementer, vi ikke er i stand til at se med vores bare øjne, og når jeg kommer tæt på motivet, åbner en ny verden sig, der afslører dets utrolige skønhed.”