Fotocamp de Luxe

Lokation
Rynkevanghallen

Download event iCal

Kalundborg Fotoklub & Kibæk fotoklub inviterer til Fotocamp de luxe den 13. til 15. maj 2022 i Kalundborg.
Disse klubber sætter alle foto-sejl til, når de arrangerer denne fotoweekend i Store bededagsferien, som bliver en ren Fotocamp de luxe.
Weekenden bliver i og omkring Kalundborg og der er lejet en sportshal til formålet.
Her er chancen for at udvikle dine fotoevner med syvmileskridt. Du får nemlig muligheden for en hel weekend, hvor vi nørder foto og hjælper hinanden med teknik og inspiration og naturligvis masser af udveksling af erfaring og viden.
Bliv ikke forskrækket, for ALLE KAN VÆRE MED, bare du er positiv og deltagende.
Cremen på lagkagen er, at der bliver indkaldt alt fra dansere til mountainbikene til fitnessmodeller til … Kort sagt får du her alle de motiver, du kan drømme om og mere til.
Kalundborg fotoklub vil lave aftale med diverse sportsklubber, danseskoler, cykelklubber som kan komme med modeller (efter TFP konceptet). Klubben vil ligeledes prøve at lave aftale med diverse virksomheder som kan sætte et par kasser drikkevarer af for nogle billeder. På nuværende tidspunkt er der accept fra et par hip-hop dansere og nogle fitness-modeller.
Mad/forplejning. Vi hjælpes ad med at arrangere måltiderne. Måske nogle restauranter skal have lavet madbilleder og kan sponsorere noget. Eller vi kan sætte en grill op.
Klubben vil hele tiden have kaffe på kanden.
Overnatning. Hallen kan frit benyttes til overnatning. Man er selvfølgelig også velkommen til selv at booke sig ind på et hotel eller campingplads.
Prisen for dette arrangement er den svimlende sum af 0,00 dkr. (Bortset fra maden som vi splejser til.)
Dem fra Jylland arrangerer fælleskørsel efter aftale, så de kan være i Kalundborg til start kl. 11.00 Store bededag, fredag den 13. maj 2022. Fra Kibæk betyder det afgang ca. kl. 8.00.
Ovenstående er kun en skitse og alle kan bidrage til ændringer. Hvis du allerede nu har forslag, så kontakt Kim, Søren, Teddy eller nævn det, når du alligevel melder dig til hos en af Fotoklubberne.
Da sådan en weekend kræver store forberedelser, er tilmelding nødvendig.
Giv gerne en uforpligtende forhåndstilmelding så snart som muligt, og endelig tilmelding er nødvendig senest den 13. april 2022.

Tilmelding sker til:

Ud over naturligvis Kibæk Fotoklub og Kalundborg Fotoklub inviterer vi Ringkøbing Fotoklub, FotoGruppen MidtWest, Slagelse fotoklub, Ringsted fotoklub og Skælskørfotograferne med til fotoweekenden.
Vi finder en måde at dele billederne fra denne fantastiske weekend.
Kim, Søren og Teddy er kontaktperson for arrangementet.

Foreløbigt program for Fotocamp de luxe: (forbehold for ændringer)

Fredag 13/5 2022

• 11.00-13.00 Fremmøde, aflæsning, udpakning, opsætning af borde til “redigeringscafeen”, hilse på osv.
  • 13.00-13.30 Vælge grupper til samarbejde fredag eftermiddag. De respektive grupper vælger hvad/hvilken model de vil arbejde med.
  • 13.30-18.30 Der fotograferes, eksperimenteres og nørdes med detaljerne. Løbende kan gruppen kigge/redigere billederne i redigeringscafeen. Her kan gruppen måske finde forbedringer eller andre måder at lave billedet på. Det er vigtigt at de mindre øvede drages ind i processen så alle får noget ud af det.
  • 18.30-19.30 Fællesspisning. Snak om weekendens videre forløb. Måske aftale ny gruppeopdeling.
  • 19.30-?? Videre fotografering sammen med sin nye eller gamle gruppe. Nogle kan vælge at tage i byen for at fotografere solnedgang, evt. med nogle af modellerne. Hvis vejret tillader det, er der fantastiske muligheder på Røsnæs.
  • 22.00 Det er mørkt og vi kan lege med lysmaling i hallen, eller portrætter med diverse lyseffekter uden udefra kommende lysforurening. Der vil være mulighed for overnatning i hallen.

Lørdag 14/5 2022

• 08.00-09.00 Morgenmad og socialt samvær. Aftale grupper, og finde ud af hvad den enkelte gruppe skal fotografere i dag (eller den halve dag)
  • 09.00-13.00 Fotografering og redigering af “dagens opgaver” eventuelt danne nye grupper til eftermiddagens fotograferinger. Frokost når folk lyster
  • 13.00-18.00 Foto-foto-foto.
  • 18.30-?? Fællesspisning. (for dem der er “hjemme” måske nogle er i byen?)
  • 21.00-?? Fotoleg i hallen, billedredigering, aftenfoto i byen, eller måske noget helt andet?

Søndag 15/5 2022

• 08.00-09.00 Morgenmad
  • 09.00-12.00 Billedredigering, eller måske et enkelt billede der skal tages om.
  • 12.00-13.00 Oprydning, sammenpakning af grej. Tak for denne gang!
Vi ses