Konkurrenceregler

Konkurrence regler ved deltagelse i klub konkurrencer!

• Der må kun afleveres 5 billeder pr. konkurrence.
  • Billedet må ikke have været præmieret i en tidligere klub konkurrence.
  • Opklæbet på karton eller sat på passepartout må billedet max være 30X40 cm. (Ved papir konkurrencer)
  • Der må ikke være navn, initialer, eller nr. på forsiden hverken på billede, karton eller passepartout. (Ved papir konkurrencer)
  • Billedet skal mærkes med en autoriseret klubmærkat på bagsiden i det øverste højre hjørne, denne skal forsynes med internt nr., emne og evt. titel. (Ved papir konkurrencer)

Konkurrenceregler ved Årets Fotograf

Der samles point sammen over de seks konkurrencer vi har i løbet af året.

• En 1. plads i en konkurrence giver 10 point.
  • En 2. plads i en konkurrence giver  9 point.
  • og så fremdeles, så en 10. plads giver 1 point.
  • Der kan kun samles point sammen i konkurrencen om årets fotograf fra det højst placeret billede i hver konkurrence.
  • Hvis to el. flere fotografer opnår samme point tal er det den fotograf der har flest højst placeret billeder i de seks konkurrencer der vinder.

Der uddeles præmie til 1. 2. og 3. plads

Vi tildeles også en flidspræmie, og den gives selvfølgelig til den fotograf der over de seks konkurrencer har afleveret flest billeder.