Kalundborg Fotoklub Fotomaraton på Lerchenborg 2021!

I forbindelse med Lundbye festivalens fotoudstilling på Lerchenborg afholder Kalundborg Fotoklub 2 stk. Fotomaraton

• Lørdag d. 14. aug. kl. 10,30 slut kl. 14,30 – Køb deltagerbevis her….
  • lørdag d. 04. sep. kl. 10,30 slut kl. 14,30 – Køb deltagerbevis her….

Alle kan deltage.
Deltagergebyr kr. 50,- (+ billetgebyr kr. 4.94)

Dommerpanelet

Dommere består af et udvalg af Fotoklubbens medlemmer.
Præmierne uddeles kl. 16:00

Præmier

Begge dage er Cewe.dk sponsor for præmierne til 1. 2. og 3. pladserne med et gavekort.

• 1. plads 1000,00 kr.
  • 2. plads   750,00 kr.
  • 3. plads   500,00 kr.

Gavekortene kan IKKE ombyttes til kontanter

Brug af billeder

Kalundborg Fotoklub forbeholder sig retten til at fremvise de deltagende billeder i et galleri på Fotoklubbens hjemmeside frem til udgangen af januar 2022. Fotografens navn og copyright vil altid fremgå. Herefter vil alle billeder blive slettet.

Regler for deltagelse

Kalundborg Fotoklub forbeholder sig ret til, uden forudgående varsel (helt frem til starttidspunktet) at ændre/tilpasse reglerne for deltagelse.

Kamera eller Smartphone skal før start indstilles til.

1. Korrekt dato og tidspunkt inden Fotomaraton begynder.
  2. At tage billeder i filformatet JPG.
  3. At tage billeder i farverummet sRGB

Emnerne udleveres umiddelbart før start.

Vær opmærksom på at.

1. Billederne skal tages under Kalundborg Fotoklubs Fotomaraton 2021. Afleverer du et billede der er taget før konkurrence start, bliver du diskvalificeret.
  1. Alle billeder skal tages med det samme kamera eller Smartphone.
  1. Billederne skal tages i den rækkefølge, emnerne er udleveret i. Dvs. at dit billede til emne nr. 1 er taget før dit billede til emne nr. 2 osv. Det er tidspunktet ifølge billedernes exif-data, som afgør rækkefølgen.
  1. Du må gerne tage flere billeder pr. emne, men du kan kun indsende et af dem til konkurrencen.
  1. Du må gøre alt ved dit kamera før du tager billederne. Dvs. anvende indstillinger på kameraet (f.eks. sort/hvid, sepia, effekter) samt anvende ekstraudstyr i form at blitz, stativ, filtre, afmaskninger og lignende.
  1. Efterbehandling af billederne er ikke tilladt uanset om det sker på computer, kamera eller Smartphone. Ved efterbehandling menes enhver ændring af et billede, efter det er taget. Multieksponering regnes for at være efterbehandling og må ikke anvendes.
  1. Det er ikke tilladt at ændre filnavne og exif-data på billederne.
  1. Det er Kalundborg Fotoklub Fotomaraton dommerne, der suverænt afgør, om konkurrencereglerne er overtrådt.