Resultatet af konkurrence 3 (2022) “Forfald (bygninger eller bygningsdele)”

Billederne blev afleveret digitalt her på hjemmesiden. Dommeren var Jens Jakobsson fra Fotoklubben Negativ, Roskilde

Resultatet denne gang blev……..

Teddy Pedersen besatte førstepladsen med billedet “Skyggeleg”.

Billedet fik 20 point, og kommentarerne:

Enkelt og alligevel et billede med rigtig meget indhold. Jeg kan lide at det er taget ”lige på” og ikke i en skæv vinkel. Skyggerne på muren danner et smukt kunstværk i sig selv. Beskæringen er perfekt. Farverne er perfekte. Når man kigger på vinduet, ser man det knuste glas. Masser af små strukturer og detaljer i glasset. Man kan se kaos inde i huset. Billedet er for mig et godt udtryk for, at det rigtige lys danner det gode billede.

Lene Storgaard besatte andenpladsen med dette billede med titlen “Ingen reklamer tak”

Billedet fik 19 point og denne kommentar.

Et super spændende billede. Den snævre gang og de mange reklamer på trappen. Den gamle høje dør. Skaber mystik – er beboeren død, fraflyttet eller bare ude at rejse? At billedet er i monokrom understøtter denne mystik godt. Det er en god beskæring og en god billedvinkel ved at det er taget nedefra.

Inger Marie Skovager tog sig af 3. pladsen med billedet “Fiskeexport”, som fik disse kommentar med på vejen.

Simpelt, smukt og stilrent billede. Fin beskæring, hvor man har det grønne lag i bunden, det sorte fundament og den gule mur med en gammel dørramme centreret i midten. Dekorativt, men samtidig et billede med en historie. Billedets styrke er de gamle bogstaver, hvor der mangler nogen. Det gør at man stopper op og lige skal kigge en ekstra gang hvad der står. Det giver en historie om en hedengangen industri – en bygning og industri i forfald

Billedet fik 18 point

Dommerskema med kommentarer fra Fotoklubben Negativ kan ses her….

Alle de deltagende billeder kan ses herunder.

No entries found
Photo contest ist over