Resultatet af konkurrencen “Silhuet”

Esbjerg Fotoklub har haft vores konkurrence billeder “Silhuet” til bedømmelse, og er kommet frem til et resultat, som Fredløv Enggaard, på vanlig vis fremlagde.

Dommere:

• Carina kryger Rønberg
  • Poul Helt

Generelt en god samling billeder og vi har været meget glade for at få lov at bedømme dem.

Det er altid en hyggelig dag med god billedsnak og måske inspiration,

Jeg (Carina) har tidligere været med til at bedømme nogle billeder fra jer sammen med Ida Refsgaard og der er bestemt sket en fin udvikling og det er jo altid positivt.

Både mig og Poul var enige om denne definition af silhuet. “En skikkelses silhuet er dens omrids, sådan som det ses op mod lyset”

Derfor er nogle billede dømt længere ned end de har fortjent pga. manglende opfyldelse af silhouet definitionen.

Ellers har vi bedømt efter hvad billedet sagde os. Kunne vi lide det vi så. og hvad gjorde billedet ved os.

Med disse stikord i tankerne i tilfældig rækkefølge og uden at noget vægter højere end andet

• Farver
  • komposition
  • fortælling
  • teknik
  • berøring.

Anja lagde sæsonen hårdt ud ved at sætte sig på de første 4 pladser.

På 1. pladsen så vi billedet “Sunset at Rømø ” som fik disse ord fra dommerne. “simpelt billede i smukke en næsten monokrom farvetone. Lækker toning. Smukt baglys, lækker connection mellem hund og ejer der konstant holder os i billedet. Teknisk veludført”

Billedet “Sunset” blev placeret på 2. pladsen og fik følgende kommentarer. “Flotte farver, god komposition, teknikken er god. Action og fin linieføring. dejligt billede. Det er bestemt i et billede man kunne se på en væg i et pige værelse”

3. pladsen blev besat af billedet “Black and White” Om billedet sagde dommerne: “Flot silhuette, god placering af motivet. God konvertering og fin linieføring. Flot billede”.

I konkurrencen deltog der ialt 16 billeder. Esbjerg Fotoklubs kommentarer til alle billederne kan downloades her. Log ind først.