Resultatet af konkurrencen “Blomst”

Hedensted Fotoklub har haft vores konkurrence billeder “Frit Emne” til bedømmelse, og er kommet frem til et resultat, som Fredløv, traditionen tro, fremlagde.

Dommere:

• Mogens Bøggild Kristensen
  • Steen Kruuse
  • Kurt Stæhr

Generelt vil vi sige at kvaliteten af opklæbning og passepartout beskæring ved en del af billederne er mangelfuld. Bagpap på billederne vil minimere at billederne buer. Mange af billederne er centreret, her kunne det være rart med nogle ”spændende” vinkler. En anden gang: tænk på baggrunden.

Anja Kruse brillierede endnu engang ved at sætte sig på 1. pladsen

Billedet Yellow Flower fik denne kommentar fra dommerne. “God komposition og god diagonal og god afstemning  af farverne. Ingen forstyrrende elementer. “

Denne gang tog Bjarne sig af 2. pladsen med billedet “Storkenæb”

Billedet fik denne kommentar fra dommerne. “Ekstrem skarphed og gode farver. Kunne have været 1. pladsen, men falder desværre på den uskarpe blomst i øverste højre hjørne.”

Fredløv tog sig selv af 3. pladsen med billedet “Gazania”

Fredløvs billede fik denne kommentar “God skarphed og fin belysning godt med svirrefluen.
Lidt for stramt beskåret i venstre side.”

I konkurrencen deltog der ialt 33 billeder. Hedensted Fotoklubs kommentarer til alle billederne kan downloades her. Log ind først.