Foredrag ved Henrik Delfer

Fotograf Henrik Delfer © 2016-2017

Klubaften d. 12. september 2018 havde vi besøg af fotografen Henrik Delfer.

Det var en interessant og givende aften hvor der også var besøg fra Slagelse Fotoklub.

Henrik er uddannet fotograf (produktfotograf), men skiftede karriere til IT-branchen efter nogle år, da han blev træt af at fotografere “ting”,
men personlige hændelser gjorde at Henrik droppede IT og skiftede tilbage til at fotografere som erhverv.

Foto: Fredløv Enggaard

Henrik fortalte ivrig og medlevende om sine opgaver indenfor Portræt, Erhvervsportræt, reklamefoto m.m. og ikke mindst om hans kunst- og Fineart fotografier. Her siger han bl.a.

Mine personlige Fine Art projekter bruger jeg til at udvide min kreative horisont. Jeg bruger dem til at afprøve grænser, og til at opdage nye måder at bruge fotografiet på i en formidlende sammenhæng. Ofte fører mine personlige projekter til konkrete opgaver, netop fordi jeg periodisk tillader mig selv et kreativt åndehul, hvor jeg – uden budgetmæssige begrænsninger – kan sprænge hidtidige kreative rammer og udvikle nye koncepter eller teknikker, der har stort formidlende potentiale.

Foto: Fredløv Enggaard

Jeg er en fotograf med passion for at fotografere mennesker

Henrik har fotograferet siden han første gang fik et kamera i hånden i en alder af 13 år.

For Henrik er det at fotografere mennesker det mest interessante man kan fotografere. Hans portrætter reflekterer de mennesker, der står foran hans kamera, og han søger altid at skabe stemningstætte billeder, der nøje indfanger og udtrykker den særlige passion, glæde og entusiasme, der ligger bag det pågældende menneske. Dét er hvad han laver… og intet andet. Det gør ham i stand til at levere billedserier, som holder højeste niveau.

Henrik elsker at formidle historier i billeder. Hans mål er ikke blot at levere fotografier eller video, der er teknisk perfekt. Målet er at formidle stemninger og følelser. På samme måde som en møbelsælger ikke sælger sofaer, men glæden ved lækkert design og ved at sidde godt, så sælger Henrik ikke billeder, men fotografier (eller video) der formidler stemning, historie, engagement og følelser.

Følg Henrik Delfer på Facebook eller Instagram

Henriks Hjemmesider: https://delfer.dk/ – https://fotoprofil.dk/

Bedre feriebilleder…

KLIK HER, for at downloade en gratis kopi af Henrik Delfers e-bog: “Bedre feriebilleder”.