Resultatet af konkurrencen “Vinterstemning”

Fredløv Enggaard fremførte Hedensted Fotoklubs afgørelse af konkurrencen “Vinterstemning”.

Hedensted Fotoklub havde disse indledende bemærkninger:

Bedømmelse:
De tre dommere har hver i sæt bedømt billederne med 1-5 point for  teknik, 1-5 point for komposition og 1-10 point for oplevelsen.
Alle point er derefter lagt sammen, og de billeder der havde pointlighed eller lå meget tæt, er blevet vist ved siden af hinanden.
Dommerne har talt om billederne indenfor de tre bedømmelsesgrupper, og blevet enige om placeringen.
Det angivne antal point er ned- og oprundet til nærmeste hele tal.

Dommere:
Helle Lundme
Lone Barlach
Mogens Christensen

Generel kommentar:
Helt generelt synes vi at billederne er gode.
Vi savner at man er mere modig med beskæringen af billederne, og i forhold til hvordan vi gør det i Hedensted fotoklub, mangler der generelt billedbehandling. Vi savner helt generelt at der er personer med på billederne, velvidende at der er billeder imellem der ikke egner sig til dette

Vinderen blev Formand John A. Olsen med et unavngivet billede. Billedet fik denne kommentar fra dommerne:

Dejlig stemning, teknisk perfekt. Flot effekt med solen og valg af blænde, der giver stjerneeffekten. Fraværet af mennesker/dyr er rigtigt, og sporene trækker beskueren gennem billedet i to retninger.

Andenpladsen blev besat af Borcher Petersen med endnu et unavngivet billede, som fik denne kommentar med på vejen:

Billedet er flot men også lidt stramt komponeret, det er enkelt og æstetisk godt. Vi ønskede lidt mere kontrast, og mangel på dybdeskarphed (forrest og bagest på træet), og de hvide pletter i højre side trækker ned.

3. pladsen tog Leif Vagtholm sig af med billedet “Kurver”, om hvilket dommerne sagde:

Modigt motivvalg, og et billede vi vendte tilbage til igen. Dommerne var uenige om det skulle have haft mere kontrast og saturation.

Tillykke til de tre autorer

Foto: Fredløv Enggaard

I konkurrencen deltog der ialt 17 billeder. Hedensted Fotoklubs kommentarer til alle billederne kan downloades [ddownload id=”4302″ style=”link” text=”her…..”]
(Kun for medlemmer)