Nyt klub klenodie

Foto: Teddy Pedersen Klik for at se større billede

Fotoklubben er kommet i besidelse af et for os sjældent forstørrelses apparat.

Der er en lille historie med dette apparat.

Apparatet er fremstillet af Svend Rasmussen, der var ansat på motorfabrikken Bukh, der er det sansynligvis også fremstillet.

Siden er apparatet overdraget til Børge Rosvald Nielsen, der senere har givet det videre til sin svoger Erik Nielsen, Lundemarken her i Kalundborg.

Efter Erik har haft det en del år, synes han at det burdekomme videre og fandt det rigtigst, at det burde være i Kalundborg Fotoklubs besiddelse.

Vi siger tak for gaven, der er lidt historie i det hele. Både Børge og hans hustru Britta har været med i klubben i en periode fra 1954. Eriks søn, Jens Nielsen (TV Kalundborg), har også været med i klubben. Med i æsken var der også et billede af klubbens medlemmer i 1966, så det er ligesom det hele er faldet på plads.

Klik for at se større billede