Mulighed for Fotokursus

Palle Ankerstjerne Schjerning har lavet et weekend kursus som evt. kunne have interesse klubbens medlemmer:

Fotokursus for amatørfotografer med digitalt spejlreflekskamera, som gerne vil mere med sit kamera.
Kamerateknik, Lys, portrætfotografering, komposition, naturfotografering, special effekt fotografering, modelfotografering, photoshop/efterbehandling.

Teknik
Gennemgang af Jeres udstyr

Hvordan indstiller jeg mit kamera
RAW vs. JPEG
Blændetal
Lukkertid
Hvidbalancen
Colorcheker Pasport
ISO
Skarphed

Lys
Hvordan sætter jeg et ordentligt lys
Blitz
Dagslys
Andre lyskilder
Overbelysning
Underbelysning

Portrætfotografering:
Kamera, linser og lys
Hvad har I – hvordan kan I bruge det, hvilket noget af udstyret egner sig bedst til portrætter
Hvad mangler I – Hvad bør I evt. anskaffe Jer for at være bedst kørende.

Komposition
Hvordan får man de mest flatterende portrætter
Beskæring
Perspektiv
Dybdeskarphed

Naturfotografering
Se motiverne
Planlægge dit motiv
Være bevidst
Se Lyset
Komponere
Se baggrunden
Sætte i perspektiv

Special effekt fotografering
Vi laver dag om til natbilleder, bl.a. med brug af blitz og røg.

Modelfotografering
Vi sætter et studie op og lærer at fotografering af modeller. Modelfotografering omfatter billeder af børnebørnene, til vennerne, familien og måske fremmede modeller.
Vi tager udgangspunkt i grundlæggende teknik omkring modelfotografering. Ud fra mange billeder, som jeg selv har taget igennem tiden, lærer vi en masse tips og tricks, samt hvordan vi undgår de klassiske fejl.
For mange er den største udfordring: hvordan man styrer modellen. Hele kommunikationen med modellen går vi igennem, og jeg viser hvordan jeg håndterer mine modeller. Sammen bryder vi nogle grænser hos nogle af kursisterne.
Vi tester også hvordan et hvidt stykke pap straks giver bedre billeder. Vi arbejder naturligvis med reflektorer. Vi ser på hvordan en ekstern blitz benyttes, og evt. sammen med en fotoparaply. Til sidst tester vi hvordan man bruger et flashanlæg.

Photoshop/efterbehandling
Hvordan får man det bedste frem i billederne
Camera RAW – Fremkaldelse & konvertering
Photoshop – Efterbehandling & detaljer
Farver
Kontraster
Hudtoner

25 lektioner (en lektion er 45 min.) over to dage

Lørdag  08.00 – 19.30                   16 lektioner

Søndag 09.00 –  16.30                     9 lektioner

Pris pr. deltager kr. 1.000,- ved Min. 10 deltagere

Der kan evt. laves fælles morgenmad begge dage, der kunne også evt. være frokostsandwich. Dette er naturligvis oven i kursuspris.

[poll id=”7″]